La Roca

La masia de La Roca està situada a la part nord-occidental del terme.

La característica més destacada del conjunt és la galeria doble de tres arcades a cada costat de la casa al pis superior, orientada a ponent.

façana de ponent de La Roca, amb la galeria

El mas està situat a 609,6 metres d'altitud, en el sector sud-occidental del terme, a ponent del poble de Granera i molt a prop del limit amb el terme municipal de Monistrol de Calders.
És a migdia de la masia del Coll, a l'extrem de ponent de la Carena de la Roca. La Roca està situada a l'esquerra del torrent de la Roca i a la dreta del Sot de Sant Martí.
Façana de llevant de La Roca

Façana de llevant de La Roca.

A la masia de La Roca s'hi accedeix per camins rurals en bastant bon estat, tant des de Granera, com des de Monistrol de Calders. Des d'aquests pobles s'hi pot arribar pel Camí de Monistrol de Calders a Granera, pista forestal asfaltada; a 1,1 quilòmetres de Granera, a les Vinyes, 700 metres abans i al sud-est de la masia del Coll i al nord-oest de les Roques de Caldat. D'aquí surt un camí rural en estat irregular que baixa cap al sud, fent giragonses, per travessar el torrent de La Roca i pujar cap a la Carena de la Roca, travessant la Baga de la Roca i arribar a la masia en 1,2 quilòmetres. També s'hi pot arribar des de Monistrol de Calders per un altre camí: el que des de l'extrem meridional de la Urbanització Masia del Solà ressegueix aigües amunt el torrent de l'Om fins a l'extrem del terme municipal, al sud de Pins Grossos, des d'on cal seguir cap a llevant travessant el torrent per pujar a la masia, que és a prop, perfectament visible, enlairada damunt del fons de la vall.

Davant la casa hi ha una àmplia era que conserva encara l'antic enrajolat i que queda delimitada pels edificis dels antics corrals i la pallissa i per la façana de la casa.

Era enrajolada davant la masia de La Roca

Detall de les successives ampliacions de la masia:

Detall ampiacions a La Roca

i de la porta principal, on es pot llegir Rosa i Pedro Roca 1847;

portalada La Roca

Vista general de l'era, amb la Pallissa al fons:

Camí de la Roca - 08183 Granera - Barcelona (Catalunya)
Vegeu-ne la situació al mapa